Wednesday, February 13, 2013

Rancangan Pengajaran Tahunan Pemulihan Sekolah Rendah

Rancangan Pengajaran Tahunan Pemulihan Sekolah Rendah adalah berbeza mengikut kesesuaian murid. Ada guru yang membuat RPT berdasarkan Kemahiran BM / Matematik Pemulihan. Manakala ada juga guru yang menggunakan Modul LINUS Literasi / Numerasi untuk membina RPT masing-masing.

Bagi saya, saya membuat RPT berdasarkan kesesuaian tahap penerimaan murid. Bagi murid linus tegar, saya gunakan RPT berdasarkan kemahiran BM / Matematik Pemulihan.

Bagi murid Linus biasa pula, saya menggunakan Modul LINUS Literasi / Numerasi berdasarkan aliran murid. Murid Linus biasa Tahun 1, saya akan gunakan Modul LINUS Asas 1, Tahun 2 - Modul LINUS Asas 2, dan Tahun 3 - Modul LINUS Asas 3.

Dokumen RPT berikut (dalam format *.xls) bolehlah dimuat turun bagi perkongsian bersama.
(Sila ubah mengikut kesuaian takwim sekolah dan tahap murid.)

1. Rancangan Pengajaran Tahunan Numerasi Asas/Tahun 2





RPT Numerasi Asas 3



2. Rancangan Pengajaran Tahunan Numerasi Asas/Tahun 3


2 comments:

  1. Cantik..kms..cover tu semua cikgu amik mner yer?

    ReplyDelete
  2. Maaf cgu sy tk dpt dload ..kluar mediafire..blh cgu emelkan azmira1796@gmail.com .. terimakasih ats bantuan

    ReplyDelete